zamknij

Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).

Żelazo - właściwości, źródła i suplementacja

Opublikowano: 2018-08-29 10:05:49
Kategorie: WITAMINY I MINERAŁY

Żelazo to bardzo istotny składnik mineralny. Niestety często brakuje go w naszej diecie. Żywienie oparte o produkty przetworzone pozbawione jest tego cennego składnika odżywczego. Najlepszym sposobem na przeciwdziałanie niedoborom żelaza jest po prostu zróżnicowane odżywianie pełne wszystkich wartościowych grup produktowych, rekomendowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w piramidzie zdrowia.

Mogą pojawić się jednak takie sytuacje, kiedy samo jedzenie nie rozwiązuje problemu. W tym artykule przeczytasz również o tym, na co należy zwrócić uwagę, aby nie dopuścić do poważniejszych problemów zdrowotnych. Działanie tabletek z żelazem może być czasem bardzo pomocne.

suplement żelaza

Żelazo właściwości

Żelazo jest odpowiedzialne za procesy krwiotwórcze naszego organizmu, ale również odpowiednie funkcjonowanie szpiku kostnego, układu nerwowego oraz immunologicznego. W związku z tym ostatnim żelazo pełni nieocenioną rolę w chronieniu nas prze atakiem bakterii i wirusów.

Dzięki żelazie organizm może funkcjonować należycie. W końcu to żelazo znajduje się w dużej części w hemoglobinie i dzięki niemu tlen może znaleźć się w płucach, a następnie trafić do tkanek. Dzięki jego działaniu mogą w ogóle powstawać krwinki czerwone!

Nawet tak pozornie odległe kwestie jak poziom cholesterolu czy praca wątroby są związane z odpowiednią ilością tego pierwiastka w organizmie.

Być może dlatego klienci wciąż pytają nas o dobre preparaty z żelazem.

Żelazo niedobór

Niedobór żelaza może łączyć się z anemią, chorobami szpiku kostnego, zaburzeniami odporności oraz pracy układu nerwowego.

Jeśli więc obserwujesz u siebie lub bliskich znaczny spadek sił obronnych organizmu, wypadają ci włosy, a na co dzień dokucza ci jeszcze bladość powłok skórnych, osłabienie i uczucie ciągłego zmęczenia, koniecznie zrób badania. Być może cierpisz na niedobór żelaza lub nawet anemię wynikającą z jego niedostatku w diecie. Mogą pojawić się też bóle i zawroty głowy, sińce pod oczami, krwawienia z nosa i wiele innych, często niespecyficznych objawów.

Szczególną czujność powinny zachować dojrzewające i miesiączkujące kobiety, a szczególnie te, u których menstruacja łączy się z obfitymi krwawieniami. Na niedobory żelaza narażone są również dzieci, osoby starsze, otyłe, chorujące na niektóre schorzenia przewlekłe oraz takie, które w ostatnim czasie były na restrykcyjnych kalorycznie dietach.

 Jeśli twoja dieta nie jest pełnowartościowa, a do tego jesteś wielkim fanem nabiału i spożywasz jego bardzo duże ilości również sprawdź, czy aby niedobór żelaza nie jest i w twoim przypadku problemem. Bardzo wysokie spożycie wapnia może również utrudniać wchłanianie żelaza.

Żelazo w jedzeniu

Bardzo istotną kwestią jest zadbanie o spożywanie produktów bogatych w ten składnik mineralny. Powinny być one częścią naszego codziennego jadłospisu. Dobre źródła żelaza to: wątróbka i podroby w ogóle, wołowina, nieprzetworzone produkty zbożowe (np. chleb na zakwasie, kasze, nieprzetworzone płatki), orzechy, pestki, nasiona, rośliny strączkowe.

Świeże warzywa nie obfitują być może w dużą ilość żelaza, a jednak pełnią bardzo istotną funkcję w jego wchłanianiu. Zawierają one bowiem witaminę C, a ta sprzyja absorpcji żelaza.

Wiele osób pyta nas w kontekście żelaza: co jeść? Najważniejsza jest urozmaicona dieta, a więc dieta obfitująca w takie produkty, o których niektórzy z nas zdają się zapominać. Przecież kiedyś produkty te były podstawą naszej kuchni, a dziś ograniczamy się do jałowego pieczywa tostowego. Tak nie powinno być.

Żelazo suplement

Czasem żywność to nie wszystko. Możemy się wtedy starać jeść dobrze, a i tak nie damy rady podnieść poziomu żelaza we krwi. Możemy mieć problem z jego wchłanialnością lub po prostu mieć większe zapotrzebowanie na żelazo ze względu na naszą sytuację zdrowotną. Może się też zdarzyć, że kobieca menstruacja powoduje zbyt znaczne straty żelaza - nie do nadrobienia samą dietą.

Żelazo w tabletkach najlepiej przyswajalne? Oczywiście mamy coś takiego dla ciebie. Proponujemy ci RON PLUS. Te kapsułki zostały wzbogacone w składniki, które pozwolą temu składnikowi mineralnego dotrzeć tam, dokąd powinien. Nie od dziś wiadomo, że witamina C, witamina B12 i kwas foliowy wspierają procesy krwiotwórcze w organizmie. Wraz z żelazem tworzą niezawodną drużynę, która skutecznie uchroni cię przed anemią, a także pozwoli ci uporać się ze zmęczeniem podczas aktywnych momentów w twoim życiu.

żelazo suplement